Sunday, December 4, 2016

Mijn ervaring na een avondje voor het eerst naar een Shisha Lounge geweest te zijn


SubhanAllah beste mensen vandaag wilde ik dus even kijkje nemen voor het eerst in mijn leven in een shisha lounge gewoon om te zien hoe het daar is en beetje met die mensen te spreken en de sfeer te proeven. 
Het eerste wat mij opviel is dat het vol zat met Marokkaanse en ook Turkse jongeren. Mannen en vrouwen gemengd. 
Ten tweede waren verschillende vormen van haram zaken vermengd in dezelfde ruimte. Zoals shisha maar ook muziek en gokmachine en alles. 
Dus ik zal niet meer naar zo'n plek gaan en ik raad ook alle andere jongeren af om daar heen te gaan. En er gebeurde iets opmerkelijks. 
Opeens kreeg zo'n Marokkaanse jongeman een hevige epileptische aanval. Was erg om te zien. Dat was wellicht een teken van Allah dat elk moment ons laatste kan zijn en het zou heel erg zijn als men op zo'n plek komt te sterven. 
Moge Allah ons allemaal leiden en vergeven ameen. Ik zal in de toekomst ook niet meer zulke experimenten doen. Want eigenlijk is het niet toegestaan om in een plek waar fitna is te komen of waar haram dingen gebeuren. Ook al doe je het met de intentie om ervan te leren en hen te adviseren en dawah te doen.